Menu

Tööinspektsiooni nõustamisteenus

Nõustamisel käsitletakse töölepingulise suhte pinnalt tõusetunud küsimusi. Käsitletavad teemad on eelkõige töölepingu sõlmimine, töötaja ja tööandja kohustused, poolte vastutus, töötasu, töö- ja puhkeaeg, puhkus, töölepingu lõpetamine ja üleminek ning kollektiivsed töösuhted. 

Nõustamisteenuse eesmärk on aidata töösuhete pooltel käituda töösuhetes teadlikult kooskõlas töösuhteid reguleerivate õigusaktide ja hea usu põhimõtetega; soodustada töösuhetes õiguskuulekat käitumist ning seeläbi vältida või vähendada töösuhteid reguleerivate õigusaktide rikkumist ja töövaidlusi. 


Tööinspektsioon osutab nõustamisteenust telefoni teel, e-kirja teel ja vastuvõtul Tööinspektsiooni kohaliku inspektsiooni kontorites. Tööinspektsiooni nõustamisteenus on tasuta. Nõustamine toimub peamiselt individuaalnõustamise vormis. Tööinspektsiooni nõustaja on erapooletu ja usaldusväärne. Nõustamine on konfidentsiaalne, st. nõustamise käigus saadud teave ei kuulu poolte nõusolekuta avalikustamisele, välja arvatud seaduses ettenähtud juhtudel.  

Telefoninumbril 640 6000 antakse infot Tööinspektsiooni järelevalvatavate õigusaktide rakendamisel tekkinud küsimustele. Infotelefonis vastab jurist töölepingut, töö- ja puhkeaega, puhkust, töötasu ja töökeskkonna ohutust, samuti kollektiivseid töösuhteid puudutavatele küsimustele. Infotelefonis ei vastata ega anta lahendusi töösuhetes tekkinud lahkarvamustele. Keerulisemates küsimustes ja pikemat selgitust vajavatel helistajatel on soovitav pöörduda kohalikku inspektsiooni või saata küsimus kirjalikult aadressil jurist|ät|ti.ee. Kirjalikult saadetud küsimustele vastab jurist esimesel võimalusel, kuid mitte hiljem kui 30 päeva jooksul. 

Infotelefon 640 6000 töötab igal tööpäeval kell 9:00 - 16:30. Tööinspektsiooni vastuvõtuajad leiate siit


Soovitused infotelefonile helistajale:

  • tee enne helistamist endale selgeks küsimus, millele soovid vastust;
  • püüa helistamisel sõnastada küsimus võimalikult arusaadavalt;
  • küsi üks küsimus korraga ja kuula ära vastus;
  • kuula ära vastaja täpsustavad küsimused;
  • küsi ainult seda, mida tõepoolest on vaja teada saada;
  • väldi helistamist kellegi palvel ehk soovita tal endal helistada;
  • väldi probleemiga seotud pikka tausta selgitust, et anda võimalus ka teistel küsida;
  • ära lasku vastajaga diskussiooni.